Wat Is Droog Trainen?

Droog trainen schema?In dit artikel vind je alles over droog trainen , Hoe je er aan moet beginnen , Wat voor voeding moet je nemen en hoeveel eiwitten je lichaam nodig heeft. En in welke voeding eiwitten zitten.

Eiwitrijke Voeding

Fitwinkel.nl

Ook staat er beschreven wat voor voeding je hier voor moet consumeren.En natuurlijk in welke voeding eiwitten zitten want, die zijn heelbelangrijk voor uw spieren opbouw.

Wat is droogtrainen?

Belangrijk voor uw spieren opbouw.

Droogtrainen is een manier van trainen waarbij je als doel hebt om het vetpercentage te verlagen om zo de spieren beter tot uiting te laten komen. Bij droogtrainen is het belangrijk dat je niet teveel spiermassa verliest. Om spiermassa verlies te beperken is het belangrijk dat je genoeg eiwitten neemt.

Een lager vetpercentage is dus belangrijk voor een spierdefinitie. Een lager vetpercentage krijg je niet alleen door een cardio te doen na je training, maar ook door een goed voedingsschema te hebben. Een goed voedingsschema is een belangrijk aspect van droogtrainen.

Hierbij eet je minder dan dat je lichaam nodig heeft. Hierdoor zal het lichaam vetreserves als energie gaan gebruiken. Hierdoor zal je afvallen en daalt je vetpercentage geleidelijk.

Voeding Om Droog Te Trainen

Als eerst wil je dus je spiermassa behouden. Dagelijks verkeert je lichaam in de modus van spierafbraak en spiergroei. Wanneer je voldoende eiwitten neemt is de kans groot dat spierafbraak wordt voorkomen en dat je lichaam de eiwitten gebruikt om spiergroei te bevorderen. Het is daarom van belang dat je 2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht neemt. Ook het drinken van veel water is hierbij belangrijk.

Eiwitrijke recepten

Vetten spelen een bepalende rol in het lichaam als het neerkomt bij de hormoonhuishouding. Vetten zijn belangrijk bij de aanmaak van testosteron en spelen daarnaast een rol bij het verhogen van de insuline gevoeligheid.

Het is naast de koolhydraten de tweede bron van energie voor het lichaam. Daarom dient het in voldoende mate ingenomen te worden. Het advies is dan ook om 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht tot je te nemen. Omdat vetten vrij veel energie bevatten moet je oppassen met een teveel aan vetten. Dit kan er namelijk toe leiden dat je energiebalans positief uitslaat.

Goede bronnen van vetten zijn: olijfolie, visolie, zalm, tonijn, pindakaas, lijnzaad, avocado, walnoten

Waar zitten eiwitten in?

Hier volgen een lijst van eiwitrijke voeding: kip, rundvlees, magere kwark, eiwitshakes, tonijn, makreel, kip, biefstuk, kwark, tofu, noten, eieren, paddenstoelen, ansjovis, hamlap, kaas, pindakaas, rookvlees, sardientjes en zalmfilet.

Ook is het belangrijk om bepaald voedsel zo min mogelijk te eten wanneer je gaat droogtrainen zoals: drankjes met veel suiker zoals Cola en sportdrankjes, snoep en koekjes.

<< Hier speciale aanbieding voor mannen en vrouwen >>


Geef een reactie of een like als u deze artikel nuttig vond!
A.U.B Delen als u dit artikel leuk vond.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code

Meer Goede Tips
Doe mee met de 21 dagen Groene Smoothie Challenge! Ik…
Translate »