Slank door de overgang

In de perioden van de overgang neemt de aanmaak van oestrogeen in je lichaam geleidelijk af. Zo gaat het lichaam ophouden met menstrueren. Meestal krijgen vrouwen er mee te maken rond hun vijftigste.

De overgang gaat gepaard met allerlei lichamelijke klachten. En dat door de verandering van de hormoonspiegel. De klachten kunnen verschillen zoals opvliegers , warmte opwellingen , nachtelijk zweten , vermoeidheid en prikkelbaarheid.

Hoelang de overgang duurt , hangt af van vrouw tot vouw. Het kan van 5 tot 10 jaar duren. Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Ook de klachten kunnen verschillen. Er zijn vrouwen die toevlucht nemen tot de natuurlijke overgangsmiddelen om de klachten te verlichten.

Stofwisseling

Je stofwisseling veranderd ook tijdens de overgang . Dit heeft er ook mee te maken dat je hormonen hierin een grote rol spelen. Doordat je stofwisseling veranderd, komen veel vrouwen tijdens de overgang ook meerdere kilo’s aan.

Omdat vrouwen tijdens de overgang sneller aankomen, wil dat zeggen dat de hormonen hierin een rol spelen. Je maakt namelijk minder oestrogeen aan en dat speelt een belangrijke rol bij de stofwisseling. Oestrogeen zorgt voor een snellere stofwisseling, vet wordt oppervlakkig opgeslagen.

Maar afvallen zal dus lastiger worden wanneer je in de overgang komt. Als je namelijk minder oestrogeen hebt dan wil dat dus zeggen een tragere stofwisseling voor de vrouwen in de overgang. Je kunt daardoor meer vet krijgen rondom je buik en het kan ook tussen de organen worden opgeslagen.

Als je aan het idee denkt, dat worden veel vrouwen al niet blij. Daarom is het van belang om tijdens de overgang goed op te letten wat je eet om te zorgen dat je niet zoveel kilo’s aan gaat komen. Toch is dat niet voor iedereen altijd even makkelijk. Sommige vrouwen komen nauwelijks wat aan en anderen komen juist erg veel kilo’s aan tijdens de overgang.

Het belangrijkste is dat je er goed op gaat letten wat je eet, hoeveel je eet en of hetgeen wat je eet gezond is. Gezond eten speelt hierin namelijk een grote rol. Het is dan ook aan te raden om liever vaker kleine beetjes te eten dan drie keer per dag heel veel.

Je zit dan even vol en hebt tussendoor meer zin in lekkere dingen. Als je verspreid over de dag kleine beetjes eet, dan zit je de hele dag vol en is de kans groter dat je de tussendoortjes laat staan en nee kunt zeggen als anderen je wat lekkers / ongezonds aanbieden.

Blijf je stofwisseling de baas

Tijdens de overgang zal de stofwisseling veranderen en je zou het zo kunnen zeggen dat de stofwisseling veel gaat bepalen. Eigenlijk is dat ook zo, want doordat deze gaat veranderen kun je aankomen en meer kilo’s aankomen dan je gewend was.

Let daarom erg goed op je eten en zorg ervoor dat jij de baas blijft over je stofwisseling. Weet wat je eet, eet gezond, haal niet zoveel ongezonds in huis, maar zorg dat je alleen gezonde snacks hebt die je kunt pakken. Als je in de avonduren dan toch wil snacken, pak dan wat gezonds.

Hierdoor voorkom je dat je aan gaat komen. Meer bewegen kan overigens ook goed helpen om te zorgen dat je stofwisseling op een andere manier gaat reageren. Maar dan moet je wel de motivatie hebben om meer te bewegen.

Dit wil overigens niet zeggen dat je dagelijks moet sporten, maar gewoon een extra wandeling per dag kan er al aan bijdragen dat je je beter gaat voelen en je stofwisseling aan de gang zet.

Ontdek hier een methode om Slank door de Overgang te gaan. Je kunt er vandaag al mee beginnen dus grijp die kans en ga er nu mee aan de slag!

Ontdek hier mijn methode Slank door de Overgang.

A.U.B Delen als u dit artikel leuk vond.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code

Meer Goede Tips
Vrouwenmantel is een vaste plant uit de Rozenfamilie, tussen de…
Translate »